Megtámadtak egy brit tulajdonban lévő teherszállító hajót keddre virradó éjjel a Vörös-tengeren - közölte a brit haditengerészet tengerhajózási biztonsági információs szolgálata (UKMTO).
Az UKMTO friss információi alapján a mai napon újabb rakétacsapást hajtottak végre a jemeni húszi lázadók.
A japán hajózási társaságok teljes mértékben fölhagytak a Vörös-tengeren történő áruszállítással az ottani helyzet romlása miatt.
A népszerű diszkont ruhaáruházlánc, a Pepco közleményt adott ki csütörtökön, melyben arra figyelmeztetnek, hogy a jemeni húszik vörös-tengeri rakétázása miatt ellátási nehézségekkel kell szembenézniük - írja a Világgazdaság.
Az autószállító hajók hiánya a hajózási árak ugrásszerű, soha nem látott szintre való növekedéséhez vezetett, és gátat szab a kínai elektromos járművek (EV) Európába irányuló exportjának. A hajózási társaságok 2020-ban, a járvány okozta gyárleállások idején leselejtezték a régebbi hajóikat, és ezek pótlása csak három év múlva várható. A vártnál gyorsabban megélénkülő globális autóipari kereslet, valamint a Kínából érkező jelentős export miatt ez újra szállítmányozási problémákhoz és áremelkedésekhez vezetett – számolt be a Financial Times.
A tűzoltók Törökország északnyugati részén már második napja küzdenek az erdőtüzekkel, ami tömeges evakuálásokhoz és a közeli Dardanellák-szoroson keresztül történő hajózás felfüggesztéséhez vezetett. Már több mint 100 teherhajó várakozik a csatornánál.
Miután Oroszország felmondta a fekete-tengeri gabonaegyezményt, rövid úton eszkalálódtak az események a Fekete-tengeren. Moszkva napokon belül légicsapást indított az ukrán gabonasilók és tengeri kikötők ellen, amire válaszul Kijev jelzésértékű csapásokat mért a térségben állomásozó orosz hadi- és teherhajókra. De milyen következményekkel járhat ez a világra nézve?
A globális hajózási ágazatra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy foglalkozzon a klímavédelmi szempontokkal, így bevezessenek egyfajta éghajlatvédelmi hozzájárulást a szektorban. Az ENSZ Nemzetközi Tengerészeti Szervezetének (IMO) londoni ülésén az országok megvitatják annak lehetőségét, hogy szigorúbb éghajlati célokat határozzanak meg a tengeri szállítmányozás esetében, amely a globális kibocsátás közel 3 százalékáért felelős. Mivel új adók bevezetése is napirendre került, a szállítmányozási árak a jövőben jelentősen emelkedhetnek.
A Reuters arról ír cikkében, hogy ahogy közeleg a fekete-tengeri megállapodás határidejének vége, úgy lassul a szállítások üteme. Az ENSZ közvetítésével, Moszkva és Kijev részvételével tető alá hozott egyezség meghosszabbítását egyre inkább sürgetik, de egyelőre nincsen sok előremutató jel.
Az Európai Unió még a múlt héten vette tervbe, hogy az orosz gázolaj árát hordónként 100 dollárban maximalizálja, az indoklás szerint ez a szint segíthetne elhárítani az üzemanyag-import tilalmának legrosszabb hatásait, amit a blokk pár napon belül, vasárnap fog Moszkvára kivetni. A tagállamok közötti nézeteltérések miatt tegnap elhalasztották az árplafonra vonatkozó döntést, a megállapodást pénteken tervezik majd tető alá hozni, közölték az ügyet ismerő diplomaták.
A Reuters értesülései szerint a Kreml szerdán bejelentette, hogy még nem látott egyetlen olyan esetet sem, ahol a Nyugat a december elején bevezetett ársapka-mechanizmust alkalmazta volna az orosz olajra. Mint kiderült, Oroszország az ársapka bevezetését követően jóval alacsonyabb, mintegy 40 dolláros áron értékesíti a kőolaját, amit a szakértők a G7-ek szankciós politikájával hozzák összefüggésbe.
Törökország katonai értelemben jelenleg a NATO második legerősebb állama, a hidegháborúban a NATO-előretolt hadállása volt a Szovjetunióval szemben. Napjainkban Törökországot földrajzi elhelyezkedése, geopolitikai és geostratégiai jelentősége megkerülhetetlenné teszi a nemzetközi diplomáciában, legyen szó a Balkánról, Ukrajnáról vagy épp a Közel-Keletről. Törökország különleges helyzetét erősíti, hogy egyszerre ápol jó kapcsolatokat a Nyugattal és a Kelettel, közvetítőként pedig tovább nőtt a mozgástere az orosz-ukrán háború kirobbanása óta. Látni kell azonban azt is, hogy Ankara valóságos kötéltáncot jár a kényes egyensúly, a mindkét oldallal fennálló jó kapcsolata megtartása érdekében. Megvizsgáltuk, hogyan muzsikált idén a török hintapolitika.
Virgil Popescu energiaügyi miniszter hétfőn közölte, hogy az orosz Lukoil tulajdonában lévő Petrotel Lukoil romániai finomítója talált alternatív ellátást, és a Romániában található benzinkutjait nem érinti az orosz importtilalom – írta meg a Reuters.
A Reutersnek nyilatkozó európai uniós diplomata szerdán elmondta, a G7 államok az orosz tengeri szállítású olajra vonatkozó árplafont 65-70 dolláron állapítanák meg.
Az orosz olajra kivetett uniós embargó alaposan átrendezheti az olajbeszerzési útvonalakat, és újabb lökést adhat a tengeri szállítmányozási szektornak. Elemzésemben azt vizsgáltam, mely részvények lehetnek az ezzel járó globális változás fő nyertesei.
A világ legnagyobb hajózási vállalatai közül kettő is csatlakozik a Moller-Maersk dániai szállítmányozási és logisztikai óriásvállalat blokkláncalapú globális platfomjához, amelynek célja a hatékonyság fokozása és a globális konténerszállítással kapcsolatos mérhetetlen papírmunka csökkentése.
Nagy biztonsággal garantálható a zavartalan ellátás a tárca szerint.
Szeptember 17-én lesz a Future of Finance konferencia, amelyen feltárul a pénzügyek jövője.
A szintetikus kövek mindent felforgatnak.
Podcastunkban az ún. spear phishing támadásokról beszélgettünk.
Szinte katasztrofálisra sikerült az első elnökjelölti vita az amerikai baloldal számára.